*.*

niedziela, 24 lipca 2016

Ciasto francuskie z niespodzianką

Hej! Kilka dni temu nie wiedziałam co zrobić na obiad, przejrzałam co mam w lodówce i wymyśliłam! Zrobiłam ciasto francuskie z niespodzianką! 

Składniki: 
-ciasto francuskie
-pół piersi z kurczaka
- 5 plastrów ananasa
-10 plasterków sera
-pół przecieru pomidorowego 
-bazylia i lubczyk na oko
-kostka rosołowa
-olej
-jajko

Sposób przygotowania:
1. Kurczaka kroimy na 5 w miarę równych i małych kawałków. Następnie rozgrzewamy patelnie z olejem i wrzucamy kostkę rosołową. W momencie kiedy rozetrzemy kostkę na całej patelni kładziemy kurczaka. "Jeździmy" nimi po patelni i szybko odwracamy, żeby nasz olej z kostka się nie przypalił. Jeśli już nasz kurczak się usmaży odkładamy go na talerzyk, żeby ostygł. 

2. Rozgrzewamy piekarnik na 200 stopni, przygotowujemy blachę, którą wykładamy papierem do pieczenia. 

3. Ciasto francuskie rozkładamy na stole (pod spodem zostawiamy papierek, aby się nie przykleiło), następnie kroimy je na 5 części.

4. Do miseczki z przecierem dorzucamy trochę bazylii i lubczyku. Powstaje nam baza jak w pizzy, wszystkie 5 pasków smarujemy sosem.

5. Kiedy mamy już wysmarowane ciasto, kładziemy z brzegu kurczaka, następnie ser, plaster ananasa oraz druga warstwę sera.

6. Następnie przykrywamy to wszystko drugą stroną i widelcem zgniatamy boki jak w przypadku pierogów.


7. Gotowe "pierożki" kładziemy na wcześniej przygotowanej blaszce, następnie smarujemy jajkiem.


8. Wstawić do piekarnika na 18-20 minut! Możecie podać z sosem czosnkowym. Jest on łatwy w przygotowaniu jogurt grecki oraz czosnek plus przyprawy takie jak bazylia, lubczyk czy też oregano. 




Życzę Wam smacznego, na razie, cześć, pa! ~ Kaja

1 komentarz:

  1. Mniam aż głodna sie zrobiłam :D !
    http://feather92.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń