*.*

poniedziałek, 7 listopada 2016

Wszystko o Industrialu


Około miesiąc temu postanowiłam zrobić sobie w końcu wymarzony kolczyk industrial. Pisałam trochę o nim w poście MUST HAVE, ale tym razem opowiem Wam więcej o nim.


Kolczyk industrial jest to przekłucie w dwóch miejscach na chrząstce. Jest to jedno z najbardziej bolesnych przekłuć. Robiony jest na raz i nigdy nie można połączyć dawno zrobionej dziurki z nową zrobioną specjalnie do tego kolczyka. W salonach piercingu zrobienie kolczyka jest dozwolone od 18 lat, U prywatnych osób można spotkać się bez ograniczenia, lecz powinien to być wiek, kiedy uszy są już dobrze rozwinięte. W innym wypadku może dojść do komplikacji.

Czy przekłucie boli?
Każda osoba inaczej odczuwa ból i zależy od psychiki ludzkiej. W moim przypadku bolało, ale to nie aż tak. Dużo osób pyta się do czego jest ból porównywalny. Przekłucie ciężko jest upodobnić do innego bólu, ponieważ to trwa chwilę.

Czym powinno być wykonane?
Zawodowy piercier nie wykona przekłucia pistoletem. Coraz rzadziej można spotkać się z tą techniką przekłuwania uszu. Przebicie powinno a wręcz musi być wykonane jednorazową, sterylną igłą. Użycie pistoletu będzie po prost zabójstwem. Kolczyk, który jest w pistolecie rozrywa nasze ciało, a nie przekłuwa.

Jak wybrać zawodowca?
Przed wybraniem studia czy pierciera należy sprawdzić oponie innych, którzy przekłuwali u nich kolczyk. Po drugie jeśli zdecydowaliście się na dan studio czy osobę prywatną przejrzyjcie ich portfolio. Po przyjściu do studia najlepiej, żeby piercer opowiedział o danym przekłuciu. Następnym bardzo ważnym elementem są zabezpieczone "narzędzia zbrodni", czyli igła lub wenflon, sterylny, i dłuższy kolczyk, rękawiczki oraz produkt który odkazi miejsce przekłucia. Ucho podczas golenia się może spuchnąć dlatego biżuteria musi być dłuższa.


Jak długo się goi?
Jeśli zdrowo odżywiamy się i nie żyjemy na fast-food'ach to może pójść to sprawniej. Trzeba liczyć, że dziurki goją się od 2 do 6 miesięcy, jeśli nie ma komplikacji.

Kiedy będzie można spać na danym boku?
Tak na prawdę wszystko zależy od bólu. Jeśli minie szybko i nie będzie bolał przy poruszaniu to śmiało możecie spać. Pamiętajcie tylko, żeby poszewki pościeli nie miały koronki czy innych tego typu rzeczy, ponieważ możecie zahaczyć, a to może powodować mały krwotok.



Kto może zrobić sobie kolczyk?
Może zrobić to osoba, która:
- ma ukształtowane ucho i nie będzie już zmieniać kształtów
- ma dość dużą małżowinę uszną ( ludzie z małymi uszami nie mogą niestety mieć takiego kolczyka)
- nie posiada wcześniej zrobionej dziurki w danym miejscu
- nie ma problemu z krzepnięciem krwi
- niestety uczulona na metale
- nie ma skłonności do przerastania się blizn oraz odrzucenia kolczyków.

Jak pielęgnować?
Przez pierwsze tygodnie należy czyścić octenisepem. Dostępny jest w aptekach i koszt niego jest od 20 do 30 zł w zależności od pojemności. Octenisept jest to lek, który działa bakteriobójczo, grzybobójczo i wirusowobójczo. Produkt ma bardzo szybkie działanie, szybko goi rany i często stosowany na świeże rany po operacjach czy zabiegach.



Co myślicie o takim przekłucie? Może macie już je? 

Z mojej strony to wszystko, dziękuję :)
~ Ania

P.S. Nie jestem profesjonalistką, ale jestem po przekłuciu. Wiem co i jak muszę robić, ponieważ wyjaśniono mi i nie raz rozmawiałam z osobą po przekłuciu co robiła i jak u niej to wyglądało.

11 komentarzy:

  1. Osobiście uwielbiam wszelkiego rodzaju przekłucia i o tym też swego czasu myślałam. Jednak zrezygnowałam na rzecz kolczyka w pępku, w momencie kiedy dostałam ultimatum albo albo. Tak, podoba mi się ten kawałek stali chirurgicznej wbitej w brzuch - jak to starsi ludzie często komentują :D

    http://roseaud.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Starsi ludzi uwielbiają komentować nowości i nie warto tym się przejmować, bo oni wcale w przeszłości nie bylo na pewno tacy święci

      Usuń
    2. Obecnie nie używa się octeniseptu podczas dbania o nową dziurkę z kolczykiem w uchu. Skład tegoż specyfiku zmienił się i najzwyczajniej podrażnia świeżą dziurkę.
      Teraz tylko sól fizjologiczna i woda morska.

      Usuń
  2. Ten kolczyk sie swietnie prezentuje! A jeszcze fajnie jak rureczka jest zygzakowata! Ja posiadam w uszach 6 dziurek z czego jedna to helix, a głowne dziurki miałam rozpychane do 7mm do tuneli :) Kiedys bardzo chcialam miec industriala, jednak przeszlo mi już :) Z pozostalych przebić mam jeeszcze smileya ktorego nie nosze :)
    http://milleremilia.blogspot.com/2016/11/claresa.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałam właśnie zrobić sobie tunele, ale wiele osób mi odradza ze względu, że nie bd mi niby pasować i im się nie podoba

      Usuń
  3. Na razie mam tylko jedną dziurkę w uszach. :( W planach mam zrobienie helixu i może kilku obok standardowego kolczyka :) Bardzo pomocny post. Wiesz może czy Helix również trzeba zrobić w salonie pircingowym? Bo od wielu osób słyszałam, że zrobili u kosmetyczki i nic się nie działo.
    MÓJ BLOG 💘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To znaczy ciężko to powiedzieć gdzie najlepiej. Ucho różnie reaguje na kolczyk i to czy bd Ci się paprać to zależy jak bd dbała. Jeśli chodzi o technikę robienia to lepiej u piercera, bo jednak zrobi to lepiej od kosmetyczki

      Usuń
  4. A jeśli odżuca ucho kolczyki zwykłe to można zaryzykować? 😅

    OdpowiedzUsuń
  5. Chciałabym taki ale mam uczulenie na metale ;_;

    OdpowiedzUsuń
  6. Poradnik świetny
    Sama posiadam industriala I nostrila
    Ciężko jest osobom które bardzo y chciały industriala ale są uczulone na metal
    Ale jest wyjście bo są także kolczyki z bioplastu i powinny być dla Was sam raz

    OdpowiedzUsuń
  7. uwiebiam piercing, industriala mam, teraz czekam na septum i smiley :) zabiegi rovię tylko u Kacpra ze studia Jah Love Tattoo w Warszawie, zna się na tym co robi, ma pewną rękę i zawsze infomuje o tym jak dbac o to miejsce przekłucia.

    OdpowiedzUsuń