*.*

piątek, 13 maja 2016

Liceum vs Technikum vs Zawodówka. Co wybrać?

Wielkimi krokami kończy się rok szkolny. Dla gimnazjalistów to lekkie wyzwanie. Muszą zastanowić się nad przyszłością. Kim chcą być.
Przedstawię Wam plusy i minusy danej szkoły.



Jest w niej dość dużo nauki, lecz nie aż tak. Dla każdego może być ciężko, lecz to jest do zniesienia. W liceum plusem są krótsze zajęcia, iż nie ma tyle przedmiotów do zrealizowania. Wiele razy są zajęcia kilka razy pod rząd i to jest męczące. Kilka godzin rozmowy na temat jednego autora to jest nudzące. Wielkim minusem jest brak zawodu. Po liceum mamy tylko maturę i musimy uczyć się dalej. Znajdą się też tacy co mają dość nauki i idą do pracy. A znalezienie pracy do osoby po liceum nie jest w cale takie łatwe.



W tym rodzaju szkoły jest chyba najtrudniej. Dochodzą nowe przedmioty zawodowe. Nauczyciele mówią od pierwszej klasy, że szybko nam zleci czas i niedługo będziemy mieli egzaminy oraz maturę. Dłużej siedzimy w szkole, dochodzą nam czasami nieprzyjemne miejsca praktyk. Wielkim plusem jest to, że po szkole mamy zawód i nie musimy bać się, że nie znajdziemy zawodu. Możemy również zdać mature, która pozwala na dalsze uczenie się. Technikum jest takie połączenie liceum i zawodówki.



Mówi się, że do zawodówki idą Ci co nie chcą już się uczyć. Chcą szybko zrobić zawód i przejść na własne utrzymanie. To stereotyp. Po zawodówce szybko znajdziemy prace. Pracodawcy będą twierdzić, że mamy lepsze doświadczenie i szybko do nas oddzwonią. Minusem jest tego, że nie ma się matury i nie można się dalej edukować. Owszem, można jeszcze zrobić maturę. dla chcącego nic trudnego.



Podsumowując. Jeśli nie wiesz jaki wybrać kierunek zastanów się porządnie czy chcesz się dalej uczyć, czy lepiej zrobić już sobie zawód albo to i to. Błagam Was nie zróbcie tego samego błędu co ja. Nie idźcie do szkoły nowo otwartej. Jestem przykładem takiej szkoły i żałuję, że wybrałam ją, a nie lepszą i straszą szkołę na rynku.

Z mojej strony to wszystko, dziękuje :)

15 komentarzy:

  1. Kończę dopiero 2kl gimnazjum ale post jest przyjemny a co najważniejsze przydatny !
    Zapraszam serdecznie do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powodzenia w przyszłym roku w wybraniu szkoły :)

      Usuń
  2. Ja jestem w gimnazjum i wybrałam liceum, profil biol-chem-mat :)
    http://agataweranika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Biologia jest przydatna później na studia. Super wybór :)

      Usuń
  3. Wybrałam technikum profil informatyczny. Od bardzo dawna chciałam iść właśnie tam.
    Spam2506.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mało dziewczyn idzie na informatyke. Na pewno w klasie będzie pełno w chłopaków :)

      Usuń
  4. Polecam liceum:) Sama jestem na profilu lingwistycznym (angielski oraz niemiecki) i bardzo się cieszę, że odważyłam się tam pójść:) Super post:) Na pewno bardzo pomocny!
    Dark Roseberry

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja idę do liceum- w technikum 'nie wyrobiłabym' z ogólnymi i zawodowymi przedmiotami. Po za tym zawód który chcę wykonywać prędzej zdobędę po liceum, bo mało jest techników z humanistycznymi przedmiotami.
    Mój blog
    Mój kanał
    Zapraszam na Facebooka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To racja w technikum jest ciężko z zawodowymi. Trzymam kciuki, żeby udało Ci się zdobyć ten zawód ;)

      Usuń
  6. Ja jestem właśnie po maturach, brałam pod uwagę tylko licea. Byłam uczennicą klasy matematyczno-fizyczno-informatycznej, a na studia idę na informatykę stosowaną, czyli informatyki i fizyki ciąg dalszy. Nie wyobrażam siebie w innym zawodzie, niż w czymś związanym z informatyką, lubię to i znam się na tym już w tej chwili bardzo dobrze.
    Wybór szkoły policealnej jest trudny, dlatego polecam bardzo zastanowić się i nad profilem, i nad szkołą. Nie jest tak łatwo przenieść się gdzieś indziej.

    http://tittadiary.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda przenosić się do innej szkoły jest ciężko :)

      Usuń
  7. Ja jestem w liceum i nie żałuję, że wybrałam chociaż nauki nie jest wcale nie mało i jestem na profilu biol-chem-mat a studia to jeszcze nie wiem co wybiorę :D
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  8. Co prawda jestem już prawie w 3 gimnazjum, bo teraz kończę 2 klasę i sama naprawdę nie wiem gdzie mam iść dalej..
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie: http://swiatwedlugidoli.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. jestem w klasie 8, chce isc do technikum na biol-chem, strasznie sie boje, ale wiem ze chce isc na weterynarie, nie wiem co mam robić. Jezeli ktos by chciał mi wszystko wytlumaczyc to baardzo proszee.

    OdpowiedzUsuń