*.*

środa, 7 czerwca 2017

Domowe burgery

Coś wzięło mnie za pisanie postów z przepisami. Dzisiaj przychodzę do Was z domowymi hamburgerami. Postanowiłam zrobić coś innego na kolację nic zwykle kanapki. Może Wy też spróbujcie?

Przepis na bułeczki.
-> 680 g mąki pszennej (u mnie to wyszło 4 i 3/4 szklanki)
-> 200 ml mleka (ok 3/4 szklanki)
-> ok. 200 ml wody
-> 2 łyżeczki cukru
-> 50 g drożdży świeżych
-> 2 łyżeczki masła (rozpuszczone)
-> 1 łyżeczką soli
-> jajko
-> sezam

1. Rozgrzane mleko (nie gotować!) połączyć z drożdżami.
2. Masło rozpuścić w rondelku.
3. Wszystkie składniki wrzucić do jednej miski.
4. Wymieszać i wyrobić masę na blacie lub stolnicy.
5. Odstawić w misce do wyrośnięcia.
6. Po wyrośnięciu. Dzielimy ciasto na parę części.
7. Każdą kulkę uformować w kształcie bułki.
8. Roztrzepać jajko.
9. Posmarować bułki jajkiem i sezamem.
10. Wstawić do piekarnika na 180 stopni. Piec, aż do zarumienienia bułek (u mnie to zajęło ok godziny).

Przepis na mięso do hamburgerów.
-> 500 g mięsa mielonego
-> 1 większa cebula biała
-> jajko
-> garść tymianku lub majeranku
-> sól
-> pieprz

1. Mięso wrzucić do jednej miski.
2. Cebulę pokroić w średnią kostkę.
3. Tymianek lub majeranek rozetrzeć w dłoniach.
4. W bić jedno jajko.
5. Doprawić pieprzem i solą.
6. Wszystko wymieszać.
7. Każdą porcję ukształtować w rozmiarze bułek.
8. Smażyć na rozgrzanym oleju z każdej strony.

Przepis na sos
-> 3-4 łyżki koncentratu pomidorowego
-> 3-4 łyżki jogurtu greckiego
-> papryka mielona ostra
-> sól


Tak na prawdę zostało nam tylko łączenie wszystkiego. A chyba tego nie da się zepsuć. Wystarczy przekroić bułki na pół. Obie części posmarować sosem i ułożyć resztę składników. Mam nadzieje, że taki przepis spodobał się Wam i zobaczycie inne przepisy na Naszym blogu.

Z mojej strony to wszytko, dziękuję
~ Ania

8 komentarzy:

  1. Rzadko jadam takie jedzonko, ale jak już mam ochotę na burgera to wolę go przygotować sama ;) Przynajmniej wiem co w nim jest :D Twoja propozycja wygląda smakowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda! Lepiej już zrobić samemu niż iść do Mcdonald czy Burger Kinga :)

      Usuń
  2. bardzo apetycznie wygląda ! Na pewno wypróbuję Twój przepis :)
    zapraszam do siebie
    http://mskiniowa.blogspot.co.uk/2017/06/podroze.html

    OdpowiedzUsuń
  3. I love burger so much!
    thank you for the recipes, definetly have to try them out.
    And the one you made Looks so tasty :D

    with love your AMELY ROSE

    OdpowiedzUsuń
  4. No i tylko narobiłam sobie smaku :)

    OdpowiedzUsuń